Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2017 21:59 - МУХА В КЪСМЕТА
Автор: panbal Категория: Изкуство   
Прочетен: 6664 Коментари: 4 Гласове:
-2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Панчо  Недев

 

МУХА  В  КЪСМЕТА  

             (притча)

 

          Колко много тлъсти, породисти и нахални мухи се навъдиха в последните десетилетия около  потното чело на трудовия човек!...

          Бръмчат в ушите му, като  моторите на безумните джигити по пътищата, кацат предизвикателно на носа му, хапят го по най-интимните места, цвъкат по очилата и хляба му… с две думи, подиграват се с търпението и достойнството му. И няма спасение – защитени са с международни договори и  директиви, от еколози и Зелени човечета, от същността и философията на Демокрацията…

          Навярно всеки от вас е имал поне един траен спомен за муха в супата или таратора, за муха в хладилника, за муха в телевизионния екран, че даже и за муха в главата си. Но да сте чували или чели за „Муха в късмета?”… Не сте, нали, така и предполагах. Аз пък ви  казвам под клетва за вярност, че не само съм чувал, но съм и патил от тая порода муха! От детската си възраст, та до ден днешен…

          Колкото пъти нещичко съм печелил, като  неочаквана радост, толкова пъти тая проклета и в червата муха ми е вгорчавала и радостта, и късмета. Няма нужда надълго и нашироко да споделям всичките й мурафети, ето само няколко натурални примера за илюстрация:

          Майка ми, лека й пръст, когато коментираше злата ни бедняшка орисия, винаги започваше с оная торта… с мухата! В една благотворителна, училищна томбола на мен се беше паднала най-голямата и апетитна награда – голямата триетажна торта.  Понеже не беше  черешово време, на върха на тортата майсторът-сладкар вместо черешка, сложил шоколадова пеперуда. А мухата, върху едното крило на пеперудата, изглежда сама се настанила там, залепнала и аха!, да я налапам с първата нетърпелива хапка, когато майка ми викна: „Чакай!...Недей!” и дискретно отстрани мухата с част от крилото на пеперудата. Махнала, значи, добрата ми майчица мухата от тортата, но  мръсотията й, като ген или устойчив микроб, останала да съпровожда и обезличава късмета ми и в следващите времена…

          …През 60-те години на м.в., бидейки млад репортер в Радио Варна, излязох с едно РК (риболовен кораб) за есенен риболов в Бургаския залив. След поредицата „сухи мрежи”, улучихме голям пасаж от паламуди и моряците цели два часа теглиха пълната мрежа. Всички започнаха да ме благославят, че аз съм бил големият им късмет. А капитанът веднага и щедро се разпореди да ми се даде за лично и семейно ползване половин лонда, 22 паламуда1 Веднага ги преброих и ги прибрах в кубрика при багажа си. Понеже тогава бях запален въдичар, шашнах се от  вида и бройките на големите паламуди, почнах да правя и сметки как да ги осоля за зимата, кого да поканя за първата скара… Но дългът ме зовеше и хукнах към бака да не изпусна второто пущане на мрежата, за да запечатам всяко действие на моряците в репортажа си. А в това време, понеже денят беше типично летен, с почти 40 градуса, оная тлъста, черна, безмозъчна муха, си свършила пъкленото дело. Наплюла е един след друг всички паламуди под хрилете!

          Когато се прибрах в задушната привечер в хотела, паламуденият ми късмет беше вече толкова вмирисан и токсичен, че се наложи с него да почерпя десетина бездомни кучета и котки около  кофите за смет…

          И още един случай…

          В по-късната, зряла възраст, когато от журналистиката и моряклъка не можах да спестя нито лев за дом, кола или вила, реших да пробвам късмета си с ТОТОТО, Със злобна ярост бях решил на всяка цена да ударя шестицата. И в продължение на цяла петилетка бях упорит, последователен, заклет до фанатизъм, тотаджия. Правех какви ли не комбинации, работех допъл- нително, спестявах, гладувах понякога, но винаги играех с цяло тесте фишове… До къде стигнах ли?... Мани, мани, не ми се говори! Улучих най-после петица, отвори ми се парашута, стигнах почти до стоте хиляди. Но за съжаление, по-точно  за съболезнование, пак тая проклета, дяволска муха ми се беше… изтаковала на късмета! Така беше  нашарила оставения на открито  фиш със своите  точки и тирета, че някои  улучени цифри изглеждаха заличени, други пък – закръстени, абе, ужас за двоен инфаркт!..

          Моля ви се, никаква фантасмагория!

          Пазя цялата документация от молби, писма, експертизи, съдебни прения и решения… И продължавам да си мисля негативно за ония ръкавелени бюрократи-фактори от висшето управление на  ТОТОТО, които сякаш тъкмо това са чакали – някаква муха да наплюе и наака  фиша ми, за да го обявят за спорен и невалиден и да не се похарчат! Започнах и да си фантазирам: дали пък някой от тях, с помощта на новите технологии, да не е пуснал и направлявал тази муха, за да кацне точно на моя печеливш фиш!?...

          Ха, кажете сега, че няма такова понятие в логиката и философията – „Муха в късмета на човека?”

                                                                                        

 

 

 



Тагове:   риболов,   муха,   късмет,   торта,   кораб,


Гласувай:
3


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. 4oskies - ти си профил на Полигор - Канибал...
29.08.2017 09:33
ти си профил на Полигор - Канибал!
Чу
цитирай
2. анонимен - Самоцелно, безсмислено, некад...
29.08.2017 10:19
Самоцелно, безсмислено, некадърнo.
цитирай
3. анонимен - Хахаха, оня тъп предатор, който ме ...
29.08.2017 12:18
Хахаха, оня тъп предатор, който ме нарича варненски чекиджия, може да си ръфне отзад!
Напомпах се пак и съм на първа!

Чу
цитирай
4. lexparsy - Разбрах те и се посмях panbal
29.08.2017 21:48
Някои не са виждали насекоми даже и като си слушат чалга всред Природата, защото и те бягат миличките :-)))
Аз съм с мрежи на прозорците и пак ми се телепортират всякакви :-)
А за интелигентните мухи имам теория че са дрончета на извънземните... :-)))
Ще споделя от опит... мразят високите честоти... чукни по чинията с вилицата... или им кажи "Махай се мааааа"... и се махат :-))))
то ест наплюй ги преди да са ти наплюмчили касмета :-)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: panbal
Категория: Изкуство
Прочетен: 105934
Постинги: 55
Коментари: 14
Гласове: 46
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031