Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.02.2018 21:45 - ВЕТРОПОКАЗАТЕЛЯТ
Автор: panbal Категория: Изкуство   
Прочетен: 507 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Панчо Недев
ВЕТРОПОКАЗАТЕЛЯТ
- Неуважаеми, дами и господа, от така наречената Нравствена комисия! Прекратете този обиден за вас и вашата демокрация фарс! Възразявам, не позволявам точно вие да ме съдите за морално-етични забежки и партийна нелоялност!
Да, Ветропоказател съм!
Стърча яко заземен в родната земя, високо над главите ви – това е моето работно място, моят пост, моето призвание в живота. Имам кучешки нюх, не с носа си, а с празния си ръкав, да усещам и най-далечния полъх на вятъра. Мога да се завъртам и нагласям, за да показвам по-точно посоката и силата на бурята. Но не за себе си го правя, а за вас! В прекия смисъл на понятието: за да си приберете прането от балконите и децата от улицата, да скриете скъпоценните си глави зад някоя бетонна стена или в най-близкия вход, а в преносен смисъл: бързо да се ориентирате към коя нова партия или обществена формация да се присъедините. Както виждате, аз съм стоик – принципен, непреклонен, последователен. Не сменям като вас адрес и местонахождение, луксозни коли и апартаменти, вяра и каузи. И само затова ли трябва през целия си живот да понасям вашето барско пренебрежение към мен като към завеян, нестабилен, белязан, втора и трета категория, индивид? Да бъда удобна мишена за присмех и шеги, за какви ли не обидни квалификации!
Боже, в какъв капан, в какъв парадокс сте се набутали с този така наречен „другарски съд”!? Я помислете трезво! Повтарям вече току що изложената ситуация: значи аз, Ветропоказателят, ви предупреждавам за посоката и силата на новия вятър, вие хуквате като подплашено бизонско стадо да спасявате имоти, влогове, служебни бюра, обществен авторитет и прочие, и в края на краищата, аз трябва да обирам негативите като нравствено неустойчив тип, като Ветропоказател, нали? И с лека ръка ме предавате за закуска и десерт на журналисти, хумористи и сатирици!... Затова протестирам, ще протестирам и в Международния съд в Хага!
А вие, неуважаеми дами и господа, които благодарение на моята висота, на моята неотклонна последователност и моето посредничество се нагаждате според посоката и силата на вятъра, за да печелите повече власт и пари, вие колко по-нравствени сте от мене?
Да, Ветропоказател съм! И какво от това? Аз не се срамувам от обществената си дейност… Не зная дали някога сте се замисляли, че аз Ветропоказателят, пръв посрещам ударната вълна на вятъра, че за разлика от вашето бягство, аз пръв се изправям лице срещу лице със стихията и удържам своята позиция до стихването на бурята. И никога не падам на колене пред нея! Тя може да ме пречупи, но не и да ме повали, да ме измести от моя пост и дълг.
Ако и вие, неуважаеми мои съдници, сте способни на такава всеотдайност, на подобен нравствен подвиг в името на поста и дълга – осъдете ме на посичане с брадва, на изгаряне до пепел!...
Аз свърших с моята самозащитата. Амин!

 



Гласувай:
0


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: panbal
Категория: Изкуство
Прочетен: 106916
Постинги: 55
Коментари: 14
Гласове: 46
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930